Τρίτη, Φεβρουαρίου 26, 2008

Mπιρίμπα Νο 1 - Η Σελίδα! (νο 123)

Απαντώ στην πρόσκληση της Κβούλας για μπιρίμπα! Και here I am να ψάχνω το χαρτί - μπαλαντερ νο 123!

Τα βιβλία για μένα είναι μια όμορφη βόλτα σε έναν διαφορετικό κόσμο…για αυτό και μου αρέσουν όσα έχουν ενδιαφέρουσα πλοκή και «κρατούν» τον αναγνώστη…όλα έχουν την ώρα τους όμως!! Γιατί, εφόσον νυστάζω έστω και λίγο, αποτελούν ένα εξαίσιο υπνωτικό...μία σελίδα το πολύ και εμένα τα ματάκια μου έχουν κλείσει.
Μου αρέσει να διαβάζω βιβλία στις διακοπές…να κάθομαι χαλαρά και ωραία και να διαβάζω με τις ώρες. Αυτή την περίοδο όμως, πιάνω και αφήνω διάφορα βιβλία στα χέρια μου…χωρίς πλοκή!!!…ψάχνομαι…

Ψυχολογικού περιεχομένου λοιπόν το ένα από αυτά…το τελευταίο βιβλίο της Μάρως Βαμβουνάκη από τις εκδόσεις Ψυχογιός «το φάντασμα της αξόδευτης αγάπης». Ανοίγω στη σελίδα 123 αλλά κλέβω λίγο με τις περιόδους για να καταλάβετε το νόημα: «της Έλλης η διαστροφή της πραγματικότητας αναφέρεται στο χρόνο. Κάνει το τότε, τώρα και τα παλιά μεγέθη παντοτινά. Αρνείται να βαδίσει από το μικρό παιδί στην ώριμη ηλικία της. Είναι τα σφιχτά δεσμά του φόβου που δεν νίκησε, που δεν έλυσε»

Κλέβω όμως ακόμη περισσότερο καθώς μέσα στα πολλά που διαβάζω σε αυτό το βιβλίο μου αρέσει πολύ το κομμάτι της σελίδας 248: «Μόνο όποιος μπορεί να αγαπά είναι καλά. Έχει το παν. Δε λέω πώς δε θέλει κι αυτός την ανταπόκριση της αγάπης του, όμως όποιος αγαπά, και με το ελάχιστο που του επιστρέφεται, χαίρεται, ενώ εκείνος που δεν μπορεί να αγαπά είναι πίθος των Δαναΐδων. Όση αγάπη κι αν του προσφέρουν, κλαίγεται και τρώγεται. Τίποτα δεν τον γεμίζει»

Το άλλο πάλι βιβλίο αναφέρεται σε «Συναισθήματα και Συμπεριφορές» με συγγραφέα τον Χρήστο Βονδικάκη και ουσιαστικά μιλάει για την συναισθηματική νοημοσύνη

Σελ 123 λοιπόν… χμμμ… θα ξεκινήσω από την πρώτη περίοδο γιατί η σελίδα είναι λειψή και δεν φτάνουμε στην 6η περίοδο. Το κεφάλαιο μιλάει για αυτοέλεγχο και χρήση των συναισθημάτων «βασική προϋπόθεση η αυτογνωσία, η κατανόηση των συναισθηματικών κανόνων και των αιτιών των συναισθημάτων, και κυρίως η άσκηση με συγκεκριμένες τεχνικές εμπλοκής και απεμπλοκής από τη διάθεση. Η ικανότητα να εμπλεκόμαστε στην επιθυμητή διάθεση ενισχύει την ενσυναίσθηση, η οποία μας επιτρέπει να διαμορφώνουμε ισχυρούς δεσμούς με τους άλλους.»

Σας είπα, ψάχνομαι… όμως έχω ξεκινήσει και το «έγκλημα και τιμωρία» (ω, ναι Κροτ διαβάζω Ντοστογιέφσκι!!)

Ο Ρασκόλνικοβ μόλις έχει μπει στο Τμήμα μετά από πρόσκληση που έχει δεχτεί…

«Μπήκε σ΄ αυτό το δωμάτιο (τέταρτο στη σειρά), που ήταν στενάχωρο και γεμάτο κόσμο. Οι άνθρωποι εδώ ήταν κάπως πιο καθαροντυμένοι από κείνους στ΄ άλλα δωμάτια. Ανάμεσα στους επισκέπτες ήταν και δύο κυρίες.»


Τέλος ξεφυλλίζω έναν τουριστικό οδηγό της Αιγύπτου. Στη σελίδα 123 μιλάει για τον Νειλομετρητή. Ξέρατε ότι είχαν τέτοιου είδους κτίσμα οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι; Εγώ πάλι, όχι. Έπρεπε να μπορούν να διαβάσουν την άνοδο της στάθμης για να ξέρουν τι να περιμένουν. Ο Νειλομετρητής είχε τη μορφή μεγάλου χαντακιού με επένδυση από πέτρα που κατεβαίνει πολύ κάτω από τη στάθμη του Νείλου. Από τον πυθμένα του υψώνεται μια οκτάγωνη κολόνα, με χαραγμένες ενδείξεις μετρητή επάνω της. Το νερό δε, εισχωρεί μέσα από τρεις σήραγγες.

...αυτά είναι τα βιβλία που βρίσκω τριγύρω μου αυτή την περίοδο...

Χμμμ…πλοκή είπα μου αρέσει ε;;

;-)

Φιλάκια, Καλημέρες!

7 Comments:

At 11:30 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

α,χ πόσο συγκινούμαι που διαβάζεις Ντοστογέφσκυ!!
Δεν είναι καταπληκτικός τύπος ο Ρασκόλνικοφ? :)

Πολύ ενδιαφέρων ο Νειλομετρητης!! Ουτε κι εγώ το ήξερα (φτου μου!)!

:)

 
At 11:57 π.μ., Blogger Alepouditsa said...

Καλώς τηνε!

πολύ γλυκός και πολύ ταλαιπωρημένος γαμώτο! κάτσε, είμαι ακόμη στην αρχή ;-))

Φιλάκια

 
At 1:48 μ.μ., Blogger KV said...

Είναι καταπληκτικός τύπος ο Ντοστογιέβσκυ in general!!! Ζει και ζεις τις καταστάσεις και τους χαρακτήρες, πλάθει ήθη και εικόνες ασύγκριτα! Μου πήρε καιρό για το "Έγκλημα και Τιμωρία" την πρώτη φορά. Δεν ήμουν στην κατάλληλη εποχή, διάβαζα τις ίδιες 10 σελίδες ξανά και ξανά... Μέχρι που το ξαναξεκίνησα μερικούς μήνες αργότερα και δεν μπορούσα να ξεκολλήσω. Για εμένα από τα λίγα βιβλία που προσφέρει addiction ανάλογο με αυτό των role playing games...
Η Βαμβουνάκη πάλι για κάποιο λόγο μου δημιουργεί αντίστροφη αίσθηση ... δύσκολο έως αδύνατο να ταυτιστώ με το στυλ και τις "ιστορίες" της, δεν ξέρω γιατί.
Όσο για τα ιστορικο-ταξιδιωτικά: Τέλεια επιλογή νομίζω σε κάθε εποχή ... μμμμ ... πρέπει να προσθέσω ένα στη λίστα μου!
Καλησπέρα!

 
At 2:36 μ.μ., Blogger Alepouditsa said...

Καλώς και την Κβούλα :-)

well... Μη μου πεις ότι παίζεις ΚΑΙ role playing games;;;
α, πα, πα (σχεδόν αδελφές ψυχές είπα;;)

οσο για τον Ντοστογιέφσκυ, από την στιγμή που άνοιξα το βιβλίο δήλωσα πως ειναι απίθανος! το addiction δεν το έχω ακόμη, ίσως γιατί όπως λες δεν τον ξεκίνησα σε σωστή εποχή και έχει κολλήσει προς το παρόν!

όσο για την Βαμβουνάκη εγώ τώρα την ανακάλυψα αν και έχει γράψει ένα σωρό πράγματα...το συγκεκριμένο βιβλίο μου φάνηκε ενδιαφέρον!

Φιλάκια :-))

 
At 3:27 μ.μ., Blogger An-Lu said...

Άμα βρεις κάτι με πλοκή, σφύρα το κι εμένα!

 
At 4:19 μ.μ., Blogger νατασσΆκι said...

Κι άλλη που διαβάζει πολλά ταυτόχρονα!!!!
:)

(φυσικά με τον Ντοστογιέφσκυ, και όχι μόνο στο "έγκλημα και τιμωρία", να συνεχίσεις!)

Καλό διάβασμα, αλεπουδίτσα!
:)))

 
At 4:42 μ.μ., Blogger Alepouditsa said...

βρε! καλώς την γοργονίτσα!
θα σφυρίξω κλέφτικα, ετοιμάσου ;-))

καλώς ήρθες νατασσάκι!
thanx...θα συνεχίσω ακάθεκτη! :-))

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home